Voor een snelle groei van de regeling was een uitmuntende klantreis en werking van de website een must!
Medio 2019 troffen wij Stichting PAWW met de vraag om een nieuwe website te ontwikkelen. Na lancering van de PAWW regeling is de website niet evenredig meegegroeid met de ontwikkeling van de werknemers- en werkgeversportalen, die gefaciliteert worden in Microsoft Dynamics. Een snelle, duurzame en gebruiksvriendelijke publieke website was een pré.
Deel ons je plannenUitdaging
120.000 bezoekers per maand voorzien van een zorgeloze klantreis, van begin tot eind.
Het werd ons snel duidelijk dat de bekendheid van de PAWW regeling nog redelijk beperkt was onder de deelnemers. De website moest zo ingericht worden dat deze alle informatie voorziet, zowel voor oriënterende deelnemers als deelnemers die het aanvraagproces direct willen starten. Ook de klantreis buiten de website moest beter. De doelgroep was duidelijk te definiëren: “iedereen die nu in de WW of WGA zit”. Maar hoe bereik je die online? Via korte ontdekkingssprints voor de ontwikkeling van de website en online marketing strategie, zijn we op zoek gegaan naar de doelgroep en haar informatiebehoefte in verschillende fases van de klantreis.
Vraag meer informatie aan.png&type=webp)

Communiceren tegen alle stakeholders en influencers.
Het landschap rond een uitkeringsgerechtigde is groot. Je hebt te maken met de werkgever zelf, oud werknemers, administratiekantoren, adviseurs en HR teams. De website moet een digitale service omgeving vormen voor al deze doelgroepen. Daarnaast moest het enorm makkelijk zijn om direct een aanvraag in te dienen, of erachter te komen of jij als werknemer in aanmerking komt voor een aanvullende uitkering. De homepage van de website hebben we ontwikkeld als een navigatieplatform naar alle vervolgpagina’s. Je kunt direct inloggen, een uitkering aanvragen of jezelf eerst inlezen als werknemer of werkgever. Via de mogelijkheid om een proefberekening te maken of de “kom ik in aanmerking” pagina wordt het je snel duidelijk of en hoeveel aanvulling je kunt verwachten.
Start een project
Écht gemaakt voor iedereen, bekeken vanuit een doorsnede van de samenleving.
Met 2.500.000 deelnemers en ongeveer 50.000 aangesloten werkgevers, moesten we een website ontwikkelen die voor iedereen gebruiksvriendelijk is. Écht voor iedereen! Dus ook voor slechtzienden, dove mensen, en bezoekers uit alle culturen en talen. De website heeft daarom mogelijkheden om teksten groter of kleiner te maken, teksten voor te lezen en is ontwikkeld in wel 10 talen!
Vraag meer informatie aanGeïntegreerd met het werknemersportaal in Microsoft Dynamics.
Om snel informatie beschikbaar te maken voor de bezoeker zijn we erachter gekomen dat de proefberekening, “kom ik in aanmerking” pagina en contactformulieren gekoppeld moesten worden met het afgesloten werknemersportaal. Hierdoor kunnen oriënterende bezoekers al voor het registreren een inschatting maken of zij wel of niet in aanmerking komen voor een aanvullende uitkering. Wel zo gebruiksvriendelijk!
120.000
bezoekers per maand
96% meer bezoekers
via online marketing campagne
40% meer aanvragen
voor uitkeringen
SPAWW