Cookievoorkeuren
InstellingenIk ga akkoord

Het grootste platform voor kunstenaars en kunstliefhebbers worden!

In 2018 werd het plan gesmeed. De ambities waren hoog, maar niet onrealistisch. Van het idee en het eerste prove of concept ging ons hart sneller kloppen. Het MVP, ontwikkeld in WordPress liep alleen tegen haar functionele beperkingen aan. Er was maatwerk online platform vereist. 

Uitdaging

De (ver)koop van kunst voor 40.000 bezoekers per maand beschikbaar maken.

De doelgroep voor kunst is breed en divers. De markt is vrij conventioneel ingericht en er wordt geheerst door de dure kunstgaleries. Betaalbare kunst, wat door de hobbyist of jong-professionele kunstenaar wordt gemaakt, moet beschikbaar worden voor het grote publiek.

Online Gallery | Digital Impact B.V.Online Gallery | Neon Digital Impact B.V.

Een gebruiksvriendelijk design voor alle gebruikers

Een flinke uitdaging, omdat met het online platform gefocust wordt op een uiteenlopende groep gebruikers. Ieder met hun eigen wensen en gebruikersgedrag. Tijdens de eerste fase van het project hebben Goos Online en het team van Online Gallery uitvoerig gekeken naar de customer journey's van de verschillende doelgroepssegmenten. Vooral de oudere doelgroep is hierin niet buiten beschouwing gelaten. We hebben gefocust om het online platform juist ook voor hen gebruiksvriendelijk te maken.

Online Gallery | Digital Impact B.V.

Snel en makkelijk inschrijven, abonnement upgraden, of even iets minder intensief gebruiken.

Als snelst groeiende online kunstgalerij ter wereld is het van essentieel belang om het registratieproces zo duidelijk en gemakkelijk mogelijk te maken. Hierbij hebben we kritisch gekeken naar de wensen van de gebruiker en hierop de verschillende pakketten ingevuld. Het aantal gebruikers van de applicatie stijgt exponentieel, wat ons de taak geeft om continu en gedreven door data te optimaliseren. Daarnaast voeden we het online platform via Google marketing, Social media advertising en gerichte retargeting campagnes. 

Een eigen website in het online platform om je artworks te beheren en bewerken.

Kunstenaars krijgen de mogelijkheid om een abonnement op maat te nemen. Heb je weinig artworks aan te bieden, dan betaal je weinig. Heb je er iets meer, dan betaal je daar iets meer voor. Kunstenaars kunnen ook kiezen om een eigen website te ontwikkelen binnen het platform van Online Gallery. Zo kunnen ze snel live, worden ze direct gevonden door alle bezoekers van Online Gallery en betalen ze geen cent meer!

Een eigen website in het online platform om je artworks te beheren en bewerken.

Kunstenaars krijgen de mogelijkheid om een abonnement op maat te nemen. Heb je weinig artworks aan te bieden, dan betaal je weinig. Heb je er iets meer, dan betaal je daar iets meer voor. Kunstenaars kunnen ook kiezen om een eigen website te ontwikkelen binnen het platform van Online Gallery. Zo kunnen ze snel live, worden ze direct gevonden door alle bezoekers van Online Gallery en betalen ze geen cent meer!

40.000 bezoekers

per maand

4000 abonnees

in 2 jaar tijd

200% meer conversie

door online marketing campagne

Online Gallery

“Digital Impact helpt mij met het zoeken van de optimale oplossing voor mijn kunst platform. Ze werken met een energieke mindset, wat tot positieve resultaten leidt. We werken inmiddels 2 jaar samen wat is uitgegroeid tot een professioneel en transparant digitaal partnerschap.