Cookievoorkeuren
InstellingenIk ga akkoord
Een bedrijf is nergens zonder website, dat is duidelijk. Maar ook sociale media is inmiddels al niet meer weg te denken. Zeker niet als je een innovatief bedrijf hebt. Er zijn zoveel social media kanalen en zoveel mensen die er gebruik van maken, dat het een gemiste kans is om dit niet in te zetten. Miljoenen mensen zijn dagelijks actief op de grote platforms, zoals Facebook, Instagram, Pinterest, YouTube en LinkedIn. Dit biedt geweldige mogelijkheden om je bedrijf onder de aandacht te krijgen. Maar hoe kunnen die mogelijkheden ingezet worden?

Nichemarketing, onder de aandacht bij je doelgroep

Een groot voordeel van veel social media, is dat zeer gericht te werk kan worden gegaan. Je kunt namelijk zelf selecteren wie jouw advertenties te zien krijgen. Dit doe je aan de hand van verschillende demografische kenmerken, locatie, interesses enzovoorts. Zo worden geen advertenties “verspild” aan mensen die niet in jouw diensten of producten geïnteresseerd zijn. Wel zo efficiënt.

Invloed van het netwerk

Met sociale media bereik jij niet alleen de consument, consumenten beïnvloeden ook elkaar. Wanneer iemand jouw merk volgt op social media, vergroot dit ten eerste de kans dat diegene jouw producten koopt. Vervolgens worden producten ook vaak aanbevolen binnen het netwerk van deze klant. Op die manier kan jouw product als een lopend vuurtje over het internet worden verspreid.

Social media strategie

Als je zomaar aan de slag gaat, zonder concreet plan, dan is er een grote kans dat je niet het gewenste effect bereikt. Wil je echt positieve resultaten zien, dan is is een goede social media strategie de sleutel. Je wilt bijvoorbeeld weten welk kanaal het beste ingezet kan worden voor jouw bedrijf. Dat kan weer bepaald worden aan de hand van je doelgroep. Hoe beter je deze in kaart hebt, hoe effectiever het juiste kanaal ingezet kan worden. Verder is het handig om te weten wat je precies wilt bereiken. Welke doelen wil je behalen en binnen hoeveel tijd? Hoe concreter, hoe beter. Dit is dan ook precies hoe we bij Digital Impact te werk gaan.

Actief blijven

Technologische ontwikkelingen gaan snel, vooral wat internet betreft. Dit is continu aan veranderingen onderhevig, en dat geldt ook voor social media. Wil je een beetje ‘bij blijven’ dan zul je hier dus regelmatig mee bezig moeten zijn. Ook de frequentie van je aanwezigheid op social media is erg belangrijk. Je moet dagelijks iets van je laten horen om het contact met je (potentiële) klanten niet te verliezen. Er gaat al met al behoorlijk wat tijd zitten in een succesvol social media account. Grote kans dat je geen uren kwijt wilt zijn aan het posten van berichten of het plaatsen van advertenties. Daarom nemen we dat bij Digital Impact graag van je over. Van het opzetten van een effectieve strategie, tot het up-to-date houden van je account.

Geschreven door

Kevin Koolmees

Kevin Koolmees

Online marketeer
Op de hoogte blijven van alle nieuwtjes?
Wij vinden het leuk om nieuws met je te delen. Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang elke maand de nieuwsbrief.

Door je te abonneren op onze nieuwsbrief ga je akkoord met onze privacyverklaring.

Volg ons op sociale media!

Wij delen regelmatig leuke dingen met betrekking tot Digital! Benieuwd? Volg ons!

Newsletter
Op de hoogte blijven van alle nieuwtjes?
Wij vinden het leuk om nieuws met je te delen. Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang elke maand de nieuwsbrief.

Door je te abonneren op onze nieuwsbrief ga je akkoord met onze privacyverklaring.

Volg ons op sociale media!

Wij delen regelmatig leuke dingen met betrekking tot Digital! Benieuwd? Volg ons!