Wij gebruiken cookies om uw gebruikservaring te verbeteren. Door op "Akkoord" te klikken, stemt u in met het gebruik van alle functionele, analytische en advertentie/trackingcookies. Deze worden gebruikt voor het optimaliseren van de website en het personaliseren van advertenties. U kunt uw voorkeuren altijd aanpassen via “instellingen”. Meer informatie vindt u op onze cookies pagina en in onze privacyverklaring.

AkkoordNee, liever niet
Cookievoorkeuren
SluitenOpslaan

Overzicht status niet afgeleverde mails

Laatst bijgewerkt op:

5 juni 2025

Overzicht statusinformatie bij niet-afgeleverde e-mails

Soft bounce
Een soft bounce betekent dat een e-mail tijdelijk niet afgeleverd kan worden, bijvoorbeeld door:

  • een volle inbox
  • een overbelaste server
  • tijdelijke netwerk- of beveiligingsproblemen

Providers proberen de e-mail meestal opnieuw te verzenden. Blijft het probleem bestaan, dan wordt het als hard bounce gezien. Herhaalde soft bounces kunnen op een structureel probleem wijzen.

Hard bounce
Een hard bounce betekent dat de e-mail permanent niet bezorgd kan worden, bijvoorbeeld door:

  • een ongeldig e-mailadres
  • een niet-bestaand domein
  • weigering door de server van de ontvanger

Hard bounces moeten actief worden opgevolgd: verwijder deze adressen om de verzendreputatie en bezorgbaarheid te behouden.

Rejected (afgewezen)
E-mails kunnen worden afgewezen door o.a.:

  • een ongeldig of inactief e-mailadres
  • een volle inboxspamfilters
  • te grote e-mailsblacklist van de afzender
  • serverproblemen bij afzender of ontvanger

Correcte e-mailadressen en naleving van technische richtlijnen verkleinen de kans op afwijzing.

Spam
E-mails worden als spam gemarkeerd door:

  • ongewenste of misleidende inhoud
  • slechte afzenderreputatieverdachte links of bijlagen
  • te hoge verzendsnelheid,ontbreken van toestemming van de ontvanger
  • slecht opgemaakte e-mails.

Zorg voor relevante content en verzend alleen naar geverifieerde contacten om spammarkeringen te voorkomen.

Antwoord niet gevonden?

Start met een ticket

Heb je een vraag of een probleem, maak dan een ticket aan. Zo hebben wij meteen een compleet beeld van het probleem en kunnen we er snel mee aan de slag.

Ticket aanmaken

Heeft jouw vraag spoed?

Heeft je vraag spoed, bel dan na het aanmaken van het ticket met onze servicedesk. Zij zorgen dan dat we jouw ticket snel in behandeling nemen.

Bel: 010 669 07 55
Hoe kunnen we jou helpen?