Wij gebruiken cookies om uw gebruikservaring te verbeteren. Door op "Akkoord" te klikken, stemt u in met het gebruik van alle functionele, analytische en advertentie/trackingcookies. Deze worden gebruikt voor het optimaliseren van de website en het personaliseren van advertenties. U kunt uw voorkeuren altijd aanpassen via “instellingen”. Meer informatie vindt u op onze cookies pagina en in onze privacyverklaring.

AkkoordNee, liever niet
Cookievoorkeuren
SluitenOpslaan

IP toestemmingslijst instellen

Laatst bijgewerkt op:

10 juni 2025

Wat is een IP-toestemmingslijst?

Een IP-toestemmingslijst is een beveiligingsinstelling waarmee gebruikers alleen vanaf vooraf goedgekeurde IP-adressen toegang krijgen tot het GoFlo CMS. Indien ze proberen in te loggen vanaf een andere locatie wordt een foutmelding getoond. Dit verhoogt de veiligheid doordat beheerders kunnen afdwingen dat gebruikers vanaf vaste locaties zoals een kantoor of via een VPN inloggen op het CMS.

Instellen via de gebruikersbeheer module

Het Goflo CMS ondersteunt het instellen van IP-toestemmingslijst per gebruiker om toegang tot het CMS te beperken tot vertrouwde netwerken. Zodra ten minste een IP-adres op de IP-toestemmingslijst staan, wordt de IP-allowlist functionaliteit voor dat account geactiveerd. 

Enkel gebruikers met rechtenniveau headuser kunnen de IP-toestemmingslijst van gebruikers beheren via de gebruikersbeheer module. De kan via de volgende stappen:

  • Login op het GoFlo CMS. In het hoofdscherm kies gebruikers in het menu. (Indien aan jouw account maar één website gekoppeld is, wordt je direct doorverwezen naar het paginabeheer van je website. Kies in dat geval in het menu onder Meer van GoFlo -> Gebruikers.)
  • Klik op het potloodicoon bij de gebruiker die je wilt bewerken.
  • Voer het gewenste IPv4 of IPv6-adres in onder het veld “IP toestemmingslijst”.
  • Klik op “Bijwerken” om de wijziging op te slaan.

Het IP-adres is nu gekoppeld aan de gebruiker en toegang tot het CMS is alleen mogelijk vanaf de opgegreven IP-adresssen.

Antwoord niet gevonden?

Start met een ticket

Heb je een vraag of een probleem, maak dan een ticket aan. Zo hebben wij meteen een compleet beeld van het probleem en kunnen we er snel mee aan de slag.

Ticket aanmaken

Heeft jouw vraag spoed?

Heeft je vraag spoed, bel dan na het aanmaken van het ticket met onze servicedesk. Zij zorgen dan dat we jouw ticket snel in behandeling nemen.

Bel: 010 669 07 55
Hoe kunnen we jou helpen?