Cookievoorkeuren
InstellingenIk ga akkoord

Johntoy, dé partner voor retailers in speelgoed.

Ruim 500 retailers kopen maandelijks speelgoed in bij Johntoy, maar dit is nog slechts een klein deel van de hele branche. Daarnaast is de wereld van speelgoed erg competitief en dat maakt het van cruciaal belang om je klant aan je te binden. Dit bood twee uitdagingen: Hoe kunnen we meer retailers aan Johntoy binden? En hoe kunnen we ervoor zorgen dat de inkopers loyaler worden aan Johntoy?

Uitdaging

Slimmer worden via digitalisering van het orderproces

Om het gebruikersgemak van de inkoper te maximaliseren moest productdata beschikbaar worden gesteld in het klantportaal. We hebben de applicatie daarom gekoppeld met Exact Globe, zodat de beschikbaarheid van producten altijd up-to-date is. Maar retailers hebben meer nodig dan alleen producten en willen geholpen worden bij het verkopen van hun producten. We hebben daarom ook een beeldbank ontwikkeld waarin de inkoper op basis van gebruikersrechten in kan loggen en content kan downloaden over producten. Dit zorgt voor actuele contentdistributie en een hogere customer engagement.

Johntoy | Digital Impact B.V.Johntoy | Neon Digital Impact B.V.

Het "duitensysteem", een ideaal loyaltyprogramma!

Tijdens de eerste fase leerden we uit de brainstormsessies dat de buyer-persona, of: inkoper extrinsiek gemotiveerd bleek om producten te kopen bij Johntoy. Opzich logisch, omdat inkopen bij Johntoy of bij de concurrent vaak niet veel verschil maakte. Daarom hebben we samen met Johntoy het "duitensysteem" bedacht en ontwikkeld. Dit systeem verzamelt orderdata over klanten vanuit Exact Globe en geeft zo iedere inkoper duiten voor bestellingen die het plaatst in het klantportaal van Johntoy. Een "duit" representeert een credit die de inkoper kan inwisselen voor leuke items of extra producten.

Johntoy | Digital Impact B.V.

De inkoper staat écht centraal

Om competitief te zijn in de speelgoedmarkt moest alles in de webapplicatie kloppen, dat was de boodschap en ambitie van Johntoy. Voorop lopen in digitalisering is voor Johntoy dan ook cruciaal. Automatisering waarmee processen voor de inkoper beter werken stond centraal in de ontwikkeling van het klantportaal. De inkoper wordt zo in staat gesteld om 24 uur na bestelling nog wijzigingen door te kunnen voeren binnen de order. Maar ook Johntoy had eisen. Op tijd betalen moest worden beloond. Daarom wordt binnen duitensysteem ook credits gegeven voor betalingen binnen de daarvoor gestelde termijn.

De winkelwagen.

Het bestelproces is één van de belangrijkste onderdelen binnen de webshop. Dit moet namelijk snel en eenvoudig zijn. Maar vooral een volledig beeld geven aan de gebruiker. Voor Johntoy zijn er daarom een aantal aspecten binnen het bestelproces toegevoegd op de standaard check-out zoals we deze kennen. Zo wordt aangegeven wanneer de bestelling gratis wordt verzonden en wanneer een bestelling niet is afgerond krijgt de inkoper na een week een herinnering. De gehele check-out kan snel worden doorlopen omdat alle data van de retailer bekend is na het aanmaken van een account. Deze data wordt live beheert vanuit Exact Globe. Dit zorgt ervoor dat de inkoper binnen enkele minuten bestellingen kan plaatsen.

De winkelwagen.

Het bestelproces is één van de belangrijkste onderdelen binnen de webshop. Dit moet namelijk snel en eenvoudig zijn. Maar vooral een volledig beeld geven aan de gebruiker. Voor Johntoy zijn er daarom een aantal aspecten binnen het bestelproces toegevoegd op de standaard check-out zoals we deze kennen. Zo wordt aangegeven wanneer de bestelling gratis wordt verzonden en wanneer een bestelling niet is afgerond krijgt de inkoper na een week een herinnering. De gehele check-out kan snel worden doorlopen omdat alle data van de retailer bekend is na het aanmaken van een account. Deze data wordt live beheert vanuit Exact Globe. Dit zorgt ervoor dat de inkoper binnen enkele minuten bestellingen kan plaatsen.

160% groei

van de ordergrootte

700 bestellingen

per maand

40% groei

van kwalitatieve registraties van nieuwe klanten