Wij gebruiken cookies om uw gebruikservaring te verbeteren. Door op "Akkoord" te klikken, stemt u in met het gebruik van alle functionele, analytische en advertentie/trackingcookies. Deze worden gebruikt voor het optimaliseren van de website en het personaliseren van advertenties. U kunt uw voorkeuren altijd aanpassen via “instellingen”. Meer informatie vindt u op onze cookies pagina en in onze privacyverklaring.

AkkoordNee, liever niet
Cookievoorkeuren
SluitenOpslaan

Wat moet uw organisatie doen?

Laatst bijgewerkt op:

15 augustus 2024

Iedere organisatie moet voor deze nieuwe wetgeving goed inventariseren welke stappen er genomen moet worden om aan de AVG te voldoen. Er moet binnen de organisatie een duidelijk beeld zijn van welke persoonsgegevens worden verzameld, met welk doel dit gebeurd, of deze gegevens veilig worden opgeslagen en ook weer tijdig worden verwijderd. De Algemene Verordening Gegevensbescherming beperkt zich niet tot gegevens van jouw klanten, ook personeelsgegevens vallen onder de nieuwe wetgeving.

Binnen de gehele organisatie zal dus gekeken moeten worden naar wat er met persoonsgegevens gebeurd, wie deze gegevens kan inzien en met wie deze gegevens worden gedeeld. In sommige gevallen dien je zelfs een werknemer te benoemen tot functionaris voor de gegevensbescherming

Waar te beginnen?

Als organisatie kun je zelf aan de slag gaan met het stappenplan  dat is opgesteld door de Autoriteit Persoonsgegevens. Een belangrijk onderdeel hierin is ‘Stap 8: Bewerkersovereenkomsten’. Als online partner neemt Digital Impact verschillende maatregelen om gegevens zo goed mogelijk te beschermen en verwerken, echter dient er wel een verwerkersovereenkomst te zijn. Digital Impact regelt deze verwerkersovereenkomst via de Service Level Agreement (SLA).

De AVG Check

Als jouw organisatie alles op orde heeft op 25 mei 2018 hoef je zich niet druk te maken over eventuele boetes. Uw organisatie heeft dan het volgende:

  • Correcte cookie/privacy melding
  • Analytische tools correct ingesteld
  • Maatregelen binnen de organisatie om gegevens te beschermen
  • Verwerkeringsovereenkomsten met alle partijen die data verwerken voor de organisatie
  • Privacy by design: expliciet om toestemming vragen van gebruikers
  • Een duidelijk overzicht van persoonsgegevens die verzameld worden en met welk doel
  • Een duidelijke procedure voor het melden van datalekken
  • Geregistreerde toestemming van gebruikers om gegevens te verzamelen en verwerken

Antwoord niet gevonden?

Start met een ticket

Heb je een vraag of een probleem, maak dan een ticket aan. Zo hebben wij meteen een compleet beeld van het probleem en kunnen we er snel mee aan de slag.

Ticket aanmaken

Heeft jouw vraag spoed?

Heeft je vraag spoed, bel dan na het aanmaken van het ticket met onze servicedesk. Zij zorgen dan dat we jouw ticket snel in behandeling nemen.

Bel: 010 669 07 55