1. Levendige kleuren
Deze trend voelt als een psychologisch spelletje en speelt in op wat er in de wereld gebeurd. We zitten op dit moment in een pandemie die ons - des te langer deze duurt - steeds meer meesleurt in een deprimerende stemming. Dit is dan ook een tijd dat we maar al te graag op zoek willen naar kleine positieve uitspattingen in het leven. Positieve en vrolijke kleuren kunnen hieraan bijdragen. Dat er maar snel betere tijden aan mogen komen!

2. Minimalisme
We kennen allemaal de uitspraak: ‘Less is more’. Nou dat geldt ook voor deze trend! Geen heftige effecten meer, maar grote sprekende foto’s met veel witruimte. Door minimale afleiding wordt je direct de juiste richting in geduwd en zijn de call-to-action's het middelpunt van jouw website.

3. Neumorfisme
We zitten in een tijd waarin alles steeds minimalistischer mag, is het neumorfisme een uitstekende aanvulling. Met het gebruik hiervan speel je eigenlijk met licht en donker of met subtiele schaduw en gloed. Zo krijgen elementen net dat beetje diepte waardoor je het gevoel krijgt dat ze naar voren komen.
Doordat de kleur van deze elementen gelijk zijn aan de achtergrond, krijgen juist de elementen met kleur extra aandacht. Op deze manier stuur je de gebruiker zonder dat hij of zij het doorheeft, naar een bepaald gewenst deel van de website, zoals buttons.

4. Glassmorfisme
Zoals in de intro al werd aangegeven gaan natuurlijke materialen een grote rol spelen in 2021. Zo wordt er steed meer gebruik gemaakt van glassmorfisme, wat is afgeleid van ondoorschijnend glas. Door dit effect wordt de achtergrond op een natuurlijke manier doorgetrokken zonder afbreuk te doen aan leesbaarheid van de tekst. Windows en IOS maakten hier eerder al gebruik van bij vensters of dropdown’s.
5. Scrollytelling
Beleving is dé trend van 2021! Mensen willen zien en voelen waar het product toe in staat is. Scrollytelling is een mooie manier om dit te verduidelijken. Door middel van horizontaal of verticaal scrollen wordt er een animatie gecreëerd die het verhaal verteld met 2D of 3D beelden. Niet overspoeld worden door een groot aanbod aan informatie, maar visueel verleidt worden.

Wil jij dat de online experience van jouw webapplicatie volgens de nieuwste standaarden wordt ontwikkeld. Neem dan contact met ons op en laat je verrassen door onze creatieve ideeën