Cookievoorkeuren
InstellingenIk ga akkoord
Je hebt een strakke website die goed vindbaar is. Een mooi begin, maar het betekent niet dat je dan massaal bezoekers krijgt. Daarvoor is meestal toch net iets meer nodig. Om de gewenste resultaten te bereiken, kun je online adverteren. Dagelijks zijn miljoenen mensen aanwezig op het internet. Op websites, in webshops, op social media, enzovoorts. Hier kun je als bedrijf dan ook veel potentiële klanten bereiken. Daarbij is online marketing relatief goedkoop en kan er zeer doelgericht worden geadverteerd. Ook handig is dat je meetbare resultaten kunt zien. Je weet dus precies of het de goede kant op gaat of niet. Nu is online marketing wel een vak apart. Niet iedereen schudt effectieve advertenties en teksten uit zijn mouw op de juiste plekken online. Bij Digital Impact zijn we hier gelukkig wél erg goed in. Wanneer we een website voor je hebben gemaakt, willen we natuurlijk ook zorgen dat jouw doelen hiermee behaald worden. En dit kan met behulp van advertenties en andere vormen van online marketing.

Hoe we online marketing inzetten

Online marketing is eigenlijk een overkoepelende term voor alles wat je doet om jouw diensten of producten via internet te promoten. Dit kan op verschillende manieren en via verschillende kanalen, van pop-up advertenties op websites tot advertenties op social media en content marketing. De populaire social media kanalen zoals Facebook, Instagram, Pinterest en YouTube bieden veel mogelijkheden om te adverteren. Hier maakt Goos dan ook volop gebruik van.

Aan de hand van het soort bedrijf en je doelgroep, zetten we een online marketing strategie op. We bepalen welke kanalen we in kunnen zetten en op welke manier. Gaandeweg kan deze strategie aangepast worden, aan de hand van de resultaten die worden bereikt, of ontwikkelingen die zich voordoen.

Praktijkvoorbeeld infrarood verwarmingen

Door middel van online marketing kun je elk bedrijf laten groeien. Zo heeft Goos een strategie opgezet voor Redwell, een bedrijf dat infrarood verwarmingen verkoopt. In principe was er geen gebrek aan klanten, maar online verliep niet alles even soepel. De webapplicatie van het bedrijf vertoonde gebreken die het lastig maakten om klanten online van dienst te kunnen zijn. Dit terwijl online aanwezigheid toch steeds belangrijker wordt.

Mensen die een infrarood verwarming willen aanschaffen, zullen vaak eerst gaan zoeken op internet. Googlen naar de opties en verschillende aanbieders vergelijken. Het was voor Redwell daarom noodzakelijk om naast een goede website ook een slimme applicatie te hebben. Om de applicatie te kunnen optimaliseren, was data nodig over het gedrag van gebruikers. Om hier inzicht in te krijgen, hebben we eerst een online marketing strategie ontwikkeld en uitgevoerd.

Toen we voldoende informatie hadden verkregen over het gebruikersgedrag, hebben we de applicatie verbeterd en geoptimaliseerd. Deze is nu een stuk logischer en gebruiksvriendelijker. De website was op orde en de applicatie werkte zoals het hoort. Vervolgens is Digital Impact verder gegaan met de online marketing voor Redwell en we kunnen wel zeggen dat dat inmiddels zijn vruchten heeft afgeworpen.

Geschreven door

Kevin Koolmees

Kevin Koolmees

Online marketeer
Op de hoogte blijven van alle nieuwtjes?
Wij vinden het leuk om nieuws met je te delen. Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang elke maand de nieuwsbrief.

Door je te abonneren op onze nieuwsbrief ga je akkoord met onze privacyverklaring.

Volg ons op sociale media!

Wij delen regelmatig leuke dingen met betrekking tot Digital! Benieuwd? Volg ons!

Newsletter
Op de hoogte blijven van alle nieuwtjes?
Wij vinden het leuk om nieuws met je te delen. Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang elke maand de nieuwsbrief.

Door je te abonneren op onze nieuwsbrief ga je akkoord met onze privacyverklaring.

Volg ons op sociale media!

Wij delen regelmatig leuke dingen met betrekking tot Digital! Benieuwd? Volg ons!