Cookievoorkeuren
InstellingenIk ga akkoord
Je loopt al een tijdje met het idee om je website opnieuw te laten bouwen. De huidige website is inmiddels 4 jaar oud, voldoet niet meer aan alle hededaagse webstandaarden en werkt niet lekker op mobiel. Tijd voor een nieuwe! Maar, waar begin je?

Meer dan wat HTML pagina's bij elkaar

Websites, anno 2018, zijn veel meer dan enkel wat HTML pagina's met een 'designtheme' wat door honderden anderen is gedownload. Wij zien de ontwikkeling van een website of webshop als een proces met verschillende iteraties. We denken in het beginstadium mee over de strategie, vertalen deze strategie naar een User Experience concept en brengen de ideeën vervolgens tot leven in een visueel ontwerp. Na de conceptfase begint het bouwen.

Er komt veel kijken bij het bouwen van een website of webshop

Nadenken over het ontwerp

Het is belangrijk om in de conceptfase ook na te denken over het ontwerp van je website, waarbij je rekening houdt met het doel en mogelijke huisstijl. Goede websites voor inspiratie zijn Awwwards en Dribbble. Maar kijk ook eens bij de concurrentie. Welke belangrijke componenten moeten wij ook op onze website hebben? En wat kunnen wij bieden ten opzichte van de concurrentie? Service wordt steeds belangrijker voor bedrijven. Kunnen we WhatsApp aanbieden om klanten binnen een half uur een antwoord te geven. Uiteraard denken wij met je mee en komen onze webdesigners met frisse oplossingen.

Structureren van content

De grootste uitdaging die de projectmanagers hebben is het aangeleverd krijgen van content. Bij Digital Impact helpen we je hiermee. Daarnaast hebben we ook goede tekstschrijvers die het schrijven van webteksten uit jouw handen kunnen nemen.

Allereerst starten we met de opzet van een sitemap waarin we alle pagina’s definiëren en hiërarchisch opstellen. Denk simpel gezegd aan de volgende pagina’s: Home, Over ons, Diensten, Contact. Indien gewenst wordt de sitemap omgezet in een contentplan waarbij de invullingen van alle pagina’s worden bepaald. De ‘over ons’ pagina zou meerdere secties kunnen bevatten. Denk bijvoorbeeld aan: een tekstblok met een beschrijving van het bedrijf, gevolgd door een overzicht van het team en afsluitend een vacatureblok. De inhoud van deze drie secties kan gemakkelijk in het contentplan gezet worden zodat wij van elk teamlid het e-mailadres, de functie en een foto hebben.

Zelf beheren van pagina's

Na het opleveren van de website plannen wij altijd een workshop in. In de workshop laten we zien hoe je de inhoud van de website kan aanpassen. Je hebt hier geen enkele technische kennis voor nodig. Het is belangrijk om wekelijks of maandelijks nieuwsberichten te plaatsen om terugkomende bezoekers van je website te voorzien van nieuwe content. Dit kan je dus allemaal zelf aanpassen.

Live zetten van mijn website

Wanneer een website live gaat komen alle checklisten weer boven water want er komt een hoop kijken bij het live zetten van een website. Wij zorgen ervoor dat de website op een beveiligde verbinding draait (HTTPS), koppelen de website aan Google Analytics zodat bezoekersaantallen inzichtelijk zijn, plaatsen de website Google Webmastertools zodat de website goed geïndexeerd wordt. We doen nog een laatste speedtest, testen nogmaals op alle verschillende apparaten en browsers, en zorgen ook dat alle verwijzingen binnen de Google zoekresultaten goed doorverwezen worden naar nieuwe pagina’s.

Bij livegang koppelen we de website aan verschillende Google platformen

Nog meer met mijn website doen

Zelf kan je ook een hoop doen om meer uit je website te halen. Door de website te promoten bijvoorbeeld. Ik heb alle tips even op een rijtje gezet:

  • Meer invullingen geven aan bestaande teksten
  • Consistent nieuwsberichten of blogartikelen publiceren
  • Sociale media actief gebruiken en berichten posten met links naar de website
  • Hyperlinks van je website op andere branche gerelateerde websites plaatsen
  • Hyperlinks van je website op startpagina's plaatsen
  • Intern meta omschrijvingen verbeteren. Dit wordt in de workshop uitgelegd.
  • De website betaald promoten met Google Advertisement.

Als je meer wilt weten over hoger komen in Google, klik dan hier om het artikel van Kevin te lezen.

Geschreven door

Mark van Domburgh

Mark van Domburgh

Projectmanager & UX/UI Specialist
Op de hoogte blijven van alle nieuwtjes?
Wij vinden het leuk om nieuws met je te delen. Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang elke maand de nieuwsbrief.

Door je te abonneren op onze nieuwsbrief ga je akkoord met onze privacyverklaring.

Volg ons op sociale media!

Wij delen regelmatig leuke dingen met betrekking tot Digital! Benieuwd? Volg ons!

Newsletter
Op de hoogte blijven van alle nieuwtjes?
Wij vinden het leuk om nieuws met je te delen. Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang elke maand de nieuwsbrief.

Door je te abonneren op onze nieuwsbrief ga je akkoord met onze privacyverklaring.

Volg ons op sociale media!

Wij delen regelmatig leuke dingen met betrekking tot Digital! Benieuwd? Volg ons!