Volledige digitale infrastructuur voor Redwell Infrarood Verwarming
De uitdaging
Bezoekers in de landen waar Redwell actief is kunnen producten aanschaffen via erkende dealers. Vaak worden er offertes aangevraagd via de website of er wordt telefonisch informatie ingewonnen. Vervolgens bezoeken zij de showroom voor verdere details. Echter ontdekten we tijdens het onderzoek dat klanten in de oriëntatiefase al graag producten zouden willen ervaren. De digitale infrastructuur van Redwell bevatte allen nog geen interactief product om potentiële klanten te begeleiden bij hun keuzes in deze oriëntatiefase en hen te enthousiasmeren voor de aankoop van Redwell producten.
De oplossing
Digital Impact heeft voor Redwell een volledige digitale infrastructuur gerealiseerd, compleet met een nieuwe website, een geïntegreerde slimme offerte tool, een mobiele AR-tool, online marketing en content creatie. Met de mobile-first webapplicatie met 3D visualisatie en Augmented Reality (AR) van Redwell kunnen bezoekers hun gewenste producten virtueel in hun ruimte tonen.
Mobile-first webapp met AR-tool voor 3D-visualisatie
Met de nieuwe webapp van Redwell kunnen klanten makkelijker op zoek naar de producten waar ze naar op zoek zijn. Met de AR-functionaliteit kunnen ze de producten uitproberen in hun eigen woonruimte. Omdat AR-functionaliteiten voor een groot deel alleen toepasbaar zijn vanaf mobiele devices met een camera, is er besloten om de app mobile-first te maken.
Slimme, geautomatiseerde offerte tool
De geïntegreerde offerte tool in de nieuwe website helpt met automatische creatie van offertes. Deze wordt automatisch ingevuld met de opgegeven informatie en bestelde producten en toegewezen aan een accountmanager. Vervolgens kan de accountmanager de offerte personaliseren en met een druk op de knop terugsturen naar de klant.
Nieuwe website
Voor de nieuwe website hebben we allereerst een vernieuwde Redwell styleguide ontwikkeld. Op basis daarvan hebben we een gebruiksvriendelijke en visueel aantrekkelijke website gebouwd die bezoekers zowel informeert als aanmoedigt om een offerte aan te vragen. De website voelt niet aan als een webshop, maar als een uitnodigende, informatieve en inspirerende online brochure.
Digital marketing campagne
Door middel van sfeervolle en professionele content claimen we autoriteit en inspireren we de doelgroep door hen een inkijkje te geven in de wereld van Redwell Infrarood Verwarming. We hebben hierbij gebruik gemaakt van Instagram- en Facebook Ads om de juiste doelgroep aan te spreken.
Contentcreatie
Goede foto- en videocontent is essentieel voor een succesvolle website en effectieve online marketingcampagnes. In samenwerking met onze ervaren fotografen en videografen hebben we daarom verschillende shootdagen ingepland om professionele en aansprekende content te creëren. Tijdens deze dagen richten we ons op het creëren van visuele verhalen die de merkidentiteit versterken en de doelgroep aanspreken, wat cruciaal is voor het succes van de website en de marketingcampagnes.