Van Munster: De digitale transformatie van een luxe merk
De uitdaging
Van Munster stond voor de uitdaging dat hun verouderde website en huisstijl niet meer aansloten bij hun ambitieuze toekomstplannen. Beide waren niet representatief voor de professionaliteit, innovatie en groei die het bedrijf nastreeft. Om hun nieuwe koers en visie volledig te weerspiegelen, was het noodzakelijk om een moderne digitale omgeving en een frisse, krachtige visuele identiteit te creëren. Deze transformatie moest niet alleen passen bij de weg die Van Munster is ingeslagen, maar ook hun positie als toonaangevende speler in de branche versterken.
De oplossing
Digital Impact heeft voor Van Munster een innovatieve digitale oplossing ontwikkeld die zowel particulieren als B2B-klanten bedient, waaronder projectontwikkelaars, bouwbedrijven, installateurs, architecten en retailers. De nieuwe website is ontworpen om te inspireren met hoogwaardige videocontent en fungeert als een digitale showroom die klanten overtuigt en motiveert om een afspraak te maken in de fysieke showroom. Door deze combinatie van inspiratie en functionaliteit brengt de website de merkervaring van Van Munster naar een hoger niveau en legt het de basis voor een naadloze klantreis.
Een sterk merk dat échte luxe uitstraalt.
Van Munster is een begrip in de regio, maar heeft veel ambitie om landelijk verder te groeien. De verouderde huisstijl paste niet meer bij het gevoel dat Van Munster wil uitstralen. Van Munster is dé partner voor complete sanitaire oplossingen. Met een productassortiment voor de gemiddelde badkamer, tot ultieme luxe, compleet maatwerk en van de hoogste kwaliteit. De nieuwe huisstijl moest al deze doelgroepen aanspreken zonder uit te sluiten.



Van Munster wil er zijn voor doelgroepen in het midden segment tot het luxe segment en alles daartussen. De nieuwe identiteit moest dit uitstralen en dat is wat ons betreft gelukt!
Zacht, statig en betrouwbaar
De combinatie van lijnen, ronde vormen en een strak lettertype zorgen voor een gebalanceerde huisstijl die breed toepasbaar is. Tijdens de huisstijl ontwikkeling hebben we uitgebreid nagedacht over alle touchpoints waarop de huisstijl en het logo van toepassing is. Het logo moest tegelijk goed toepasbaar zijn op de website, maar ook in socials goed te herkennen zijn. Door de verticale vorm van het logo hebben we gekozen om het logo zoveel naast het woordmerk als boven het woordmerk te gebruiken. Ook wordt het lijnenspel gebruikt als herkenning in content items.
Uiteenlopende doelgroepen en klantreizen
De storytelling en website is in de basis gericht op consumenten, de eindgebruiker van de badkamer. Zakelijke partijen moesten ook aangesproken worden maar hebben een minder prominente plek.
Consumenten hebben een korte of langere klantreis afhankelijk van de fase waarin zij zitten. Wanneer ze bijvoorbeeld een nieuwbouwhuis hebben gekocht, wordt Van Munster aangeboden als preferred partner en komt de doelgroep via een andere route op de website. Voor alle routes hebben we customer journey’s uitgewerkt waarop we wireframes hebben ontwikkeld. Hiermee hebben we een duidelijk beeld van het klantgedrag en de informatiebehoefte per klantreis.

Volledige mobile first voor de beste ervaring
Naast het ontwerpen van een UX/UI design voor de desktop site, hebben we de website ook volledig mobile first ontworpen en ontwikkeld. Uit onze data-analyse bleek dat een groot deel van de bezoekers, vaak de consumenten, de website mobiel benaderde. We wilden hier niet een mindere ervaring leveren, dus hebben gewerkt met grote beelden en fijne knoppen voor mobiele gebruikers.

Een modulaire website die flexibiliteit biedt
De nieuwe website van Van Munster is gebouwd met een krachtig en gebruiksvriendelijk CMS dat maximale flexibiliteit biedt. Dit stelt het team in staat om klanten voortdurend te inspireren met relevante en actuele content. Denk aan het eenvoudig creëren van pagina’s over de laatste badkamertrends, seizoensgebonden stijlen of specifieke producten die in de spotlight staan. Dankzij deze vrijheid kan Van Munster de website altijd afstemmen op de behoeften van hun doelgroepen, waardoor ze niet alleen actueel blijven, maar ook een leidende rol spelen in het inspireren van consumenten en professionals in de sanitairbranche.

Inspirerende videocontent voor een krachtige merkbeleving
We wilden de bezoeker direct enthousiasmeren om naar de showroom te komen. Van Munster beschikt over geweldige showrooms waarin alle sanitaire opties goed staan uitgelicht. Op de website hebben we een introductievideo en verschillende bewegende beelden voor landingpages ontwikkeld.
Continu groeien met een betere online vindbaarheid
In de strategie is de website slechts een middel naar een doel. Het grote doel is om meer websitebezoekers aan te trekken en hen, wanneer ze enthousiast zijn te converteren. We meten belangrijke conversies zoals showroom afspraken, offerte aanvragen of contactaanvragen continu door. Hierdoor weten we precies welke campagnes goed werken en waar we moeten optimaliseren.

Niet wachten op klanten, maar gericht zoeken!
We beseften ons dat de concurrentie op zoekmachines zoals Google groot is. Om écht te winnen met onze online strategie moesten we ook social ads inzetten om de doelgroep al vroeg in haar oriëntatiefase te bereiken.
Groei in nieuwe gebruikers
Meer converies
Aanvragen per maand
Google, Facebook, Instagram