Container forwarding met maatwerk CRM-systeem
De uitdaging
Container & Co is een jonge en snelgroeiende expediteur uit Rotterdam, maar merkte dat haar processen achterbleven bij de snelle groei van de organisatie. Veel werd namelijk nog gedaan met Excel-bestanden. Hierdoor ontstond de behoefte aan een geavanceerd maatwerk softwaresysteem om meer grip te krijgen op de facturering en operationele processen.
De oplossing
Digital Impact ontwikkelde voor Container & Co een maatwerk software systeem geïntegreerd met Exact Online. Dit systeem biedt een totaaloverzicht van orders, klanten, leveranciers, facturen en wisselkoersen. Het automatiseert orders, offertes en communicatie, minimaliseert fouten en verhoogt efficiëntie. Hierdoor kan Container & Co wereldwijd efficiënt en foutloos opereren.
Krachtige software voor container forwarding
Het organiseren van container forwarding is een complex en foutgevoelig proces, vooral wanneer veel handmatige invoer nodig is. Om handmatige fouten te minimaliseren en beter inzicht te krijgen in inkoop-, verkoop- en betalingsprocessen, heeft Digital Impact een maatwerk software dashboard ontwikkeld voor Container & Co. Het software dashboard biedt een overzichtelijke weergave van alle orders, klanten, leveranciers, facturen, maar bijvoorbeeld ook actuele wisselkoersen, zodat er niets meer over het hoofd wordt gezien en er totale controle is.
Totaaloverzicht en gemakkelijk beheer
Het nieuwe CRM systeem dat Digital Impact heeft ontwikkeld voor Container & Co biedt een totaaloverzicht van klanten, leveranciers, offertes en opdrachten. Klanten kunnen eenvoudig hun geplaatste orders en bijbehorende documenten beheren, en deadlines en onvoltooide acties zijn opvallend aangegeven. Automatische meldingen zorgen ervoor dat documenten en betalingen tijdig worden afgehandeld, zodat alles soepel verloopt.
Geautomatiseerde orders, offertes en communicatie naar klanten
De software maakt het mogelijk om orders en offertes volledig digitaal en geautomatiseerd te creëren, met minimale handmatige tussenkomst. Dit vermindert de kans op fouten en zorgt voor een significante efficiëntieslag binnen de processen van Container & Co. Daarnaast verloopt de communicatie tussen Container & Co en hun klanten ook volledig geautomatiseerd, waardoor deadlines voor documentatie en betalingen niet meer worden vergeten. Medewerkers van Container & Co ontvangen automatische meldingen bij ontbrekende documenten of te late betalingen, zodat eventuele problemen snel kunnen worden opgelost.
Container forwarding, overal ter wereld
Met het nieuwe CRM-systeem is Container & Co in staat om gemakkelijk en efficiënt orders te versturen naar alle hoeken van de wereld, gebruik makende van een netwerk aan leveranciers. Daarnaast worden er via het systeem altijd de actuele wisselkoersen aangehouden.