Cookievoorkeuren
InstellingenIk ga akkoord

Innovatieve visie op online verkoop van infraroodverwarming.

In 2019 werden de eerste ideeën gepitched, in 2020 kregen ze vorm. Redwell is één van de eerste organisaties in Nederland die zich volledig heeft toegelegd op de verkoop van infraroodverwarming aan consumenten en bedrijven. En met succes. Redwell merkte in haar groei dat er een vacuüm ontstond in het middensegment en wilde hier met een eigen merk op inspelen.

Uitdaging

Online verkopen, maar geen webshop gevoel.

We kwamen er snel achter dat de digitale klantreis voor infraroodverwarming anders is dan de verkoop van verzadigde producten. Het is nieuw, weinig mensen kennen het en het is een weloverwogen keuze om over te gaan op infraroodverwarming. Gedurende de gezamenlijke ontdekkingssprint ondervonden we dat de doelgroep breed is, zich online oriënteert maar later ook online wil kopen. De E-commerce oplossing moest dus geen standaard website zijn, maar veel meer dan dat. Het moest oriënterende bezoekers helpen om infraroodverwarming te ontdekken. Maar het moest ook mogelijkheid bieden tot het kopen van product. Alles met elkaar geïntegreerd, een heerlijke UX design uitdaging dus.

Heatwave | Digital Impact B.V.Heatwave | Neon Digital Impact B.V.

Maatwerk keuzehulp om de perfecte producten te vinden voor jouw woning.

Het kiezen van de juiste infraroodverwarmingspanelen is een ingewikkeld proces. De keuze is namelijk afhankelijk van de leeftijd van de woning en isolatie, van de ruimte in het huis en of het product hoofd- of bijverwarming is. Kortom, veel zaken om rekening mee te houden. Je zou zeggen, dat kan alleen maar maatwerk advies zijn. Het is ons via intensieve samenwerking met de opdrachtgever gelukt om hiervan een configurator te maken. De configurator helpt bezoekers, oriënterend maar ook overwegende klanten bij het samenstellen van een productadvies. Dit vergroot de interactie van de bezoeker met de webapplicatie en verzorgt een volledig gedigitaliseerd koopproces.

Heatwave | Digital Impact B.V.

Eerst oriënteren, of gewoon direct kopen.

We wilden de webshop absoluut niet het gevoel van een webshop geven. De gebruiker wordt daarmee teveel geforceerd direct te kopen, terwijl onze doelgroep zich nog bezint over het aanschaffen van verwarming. De doelgroep vergelijkt warmtepompen, vloerverwarming of traditionele verwarming en wil zich op een fijne manier inlezen over het product. Geen ellenlange teksten, maar gepresenteerd met duidelijke visuals, USP’s en toepassingsmogelijkheden. Kopen volgt dan vanzelf, zo vonden wij!

Groeien via online marketing.

Met het marketing team van Heatwave zijn we aan de slag gegaan om de zichtbaarheid van de producten en conversie te vergroten. We zetten hiervoor in op Google Shopping, Instagram advertenties en Pinterest marketing. Verder hebben we de online vindbaarheid vergroot via Google marketing en optimalisatie van de zoekmachines. Dit heeft bijgedragen aan groei van het aantal websitebezoekers.

Groeien via online marketing.

Met het marketing team van Heatwave zijn we aan de slag gegaan om de zichtbaarheid van de producten en conversie te vergroten. We zetten hiervoor in op Google Shopping, Instagram advertenties en Pinterest marketing. Verder hebben we de online vindbaarheid vergroot via Google marketing en optimalisatie van de zoekmachines. Dit heeft bijgedragen aan groei van het aantal websitebezoekers.

Duizenden

bezoekers in de eerste maand

Meer conversie

door de online configurator

Nummer 1

Infraroodverwarming partner van Nederland

Heatwave

“Ontzettend tevreden over de realisatie van onze webshop. Het team van Digital Impact is zeer betrokken en werkt transparant. Geen verassingen achteraf en een kloppende begroting van de benodigde uren. Kwaliteit is geleverd!”