Tweefactorauthenticatie (2FA) voegt een extra beveiligingslaag toe aan je account. Naast je wachtwoord moet je bij het inloggen ook een code invoeren die gegenereerd wordt door een authenticator-app. Zo wordt het voor onbevoegden extra moeilijk om toegang te krijgen, zelfs als ze je wachtwoord weten.
Stap 1: Download een authenticator-app
Gebruik een betrouwbare app, zoals:
- Google Authenticator (App Store / Google Play Store)
- Microsoft Authenticator (App Store / Google Play Store)
- Apple Wachtwoorden-app (Handleiding)
Deze apps zijn gratis beschikbaar.
Stap 2: Scan de QR-code
Log in op je account. De eerste keer dat je inlogt zie je een QR-code verschijnen.
Open de authenticator-app en kies ‘Account toevoegen’ of het plusteken. Scan vervolgens de QR-code met je camera. Liever handmatig? Je kunt ook een instelsleutel invoeren.
Stap 3: Voer de verificatiecode in
Na het scannen toont je app een 6-cijferige code. Voer deze code in op de website om te bevestigen dat alles correct werkt. De code ververst elke 30 seconden. Ben je je authenticator-app of code kwijt? Bekijk dan deze pagina.
Tip: Eén maand geen code nodig vanaf vertrouwde locatie
Je locatie (IP-adres) wordt één maand onthouden. Log je daarna opnieuw in of vanaf een onbekende locatie, dan wordt opnieuw gevraagd om een 2FA-code.
Antwoord niet gevonden?
Start met een ticket
Heb je een vraag of een probleem, maak dan een ticket aan. Zo hebben wij meteen een compleet beeld van het probleem en kunnen we er snel mee aan de slag.
Ticket aanmakenHeeft jouw vraag spoed?
Heeft je vraag spoed, bel dan na het aanmaken van het ticket met onze servicedesk. Zij zorgen dan dat we jouw ticket snel in behandeling nemen.
Bel: 010 669 07 55