Online marketing strategie, nieuwe markten veroveren
Een online marketing strategie voor je organisatie of campagne vormgeven kan complex zijn. Het landschap van online marketing tools is reusachtig en de doelgroep is steeds moeilijker te bereiken.
Online marketing strategieën moeten wat ons betreft worden samengesteld vanuit een visie waarin de gebruiker centraal staat. De mensen die jij wilt bereiken, vertonen specifiek gedrag en zijn op zoek naar verschillende informatie gedurende elke fase van hun klantreis. Hoe beter je online funnel hierop aansluit, hoe beter het resultaat!
- Online marketing strategie met de gebruiker centraal
- Allround kennis van marketing en tech
- 9,8 klantbeoordeling!
Online marketing strategie, wat is het en waarom?
Een online marketing strategie inrichten zet je voor enorm veel keuzes. Waar begin je bij het bepalen van je online marketing strategie? Welk deel van de doelgroep bevindt zich online? Via welke kanalen moeten ze worden bereikt en wat zie je als een conversie?
Een online marketing strategie is een middel dat helpt bij het maken van lastige overwegingen rond budgetverdeling, kanaalkeuzes, zoekwoorden en campagne content. Een strategie vormen over de manier waarop je online jouw doelgroep gaat bereiken zorgt voor focus en hogere conversie.
Digital Impact helpt om een duidelijke visie te vormen rond de online marketing strategie van jullie organisatie. We onderzoeken de doelgroep grondig en bekijken welke delen van de doelgroep zich online bevinden. Maar ook waar zij zich bevinden en wat ze aanspreekt. Door ‘stand-out-from-the-crowd’ marketing strategieën te bedenken en de hele funnel goed in te richten, ontwikkelen we online marketing strategieën die echt werken!
Waarop moet je letten bij het samenstellen van een online marketing strategie.
Een online marketing strategie kan worden samengesteld door het volgen van 5 belangrijke stappen:
Stel de doelgroep centraal
Het belangrijkste is om zo goed mogelijk aansluiting te vinden op de behoefte van de doelgroep. Is de doelgroep al actief op zoek, of ervaren zij nu slechts een probleem waar jouw organisatie de oplossing voor heeft. Dit heeft enorm veel effect op de kanaalkeuze in je strategie. Onze consultants helpen tijdens een discovery traject om te doorgronden hoe de doelgroep eruit ziet en wat hun gedrag is.
Bepaal customer journey's
Leg vast hoe de doelgroep zich (on- en offline) naar jouw organisatie beweegt. Wat zijn de touchpoints, waar is de doelgroep actief en hoe zoeken zij? Met customer journey mapping wordt vastgelegd hoe verschillende doelgroepen bewegen en converteren.
Krijg zicht op alle stakeholders
In het geval van B2B marketing is de doelgroep vaak niet slechts 1 persoon, maar bestaat deze uit een decision making unit (DMU). Om deze groep beslissers hangen belangrijke invloedrijke personen op de keuze. Hoe beter jouw propositie aansluit op al deze mensen, hoe groter de kans van slagen.
Creëer gepersonifieerde content
Nu je weet hoe de doelgroep op je afkomt, en wie op welk moment in het koopproces betrokken is, ben je beter in staat om voor al deze personen de juiste content te ontwikkelen. Kijk ook naar je eigen resources. Deze moeten voldoende in staat zijn om op schaal content te kunnen produceren waarmee de online funnel kan worden ingericht.
Richt een online funnel in
Tot slot kan de online funnel worden ingericht. Campagnes kunnen op de juiste kanalen en met de juiste content worden ingericht. Dit is technisch en specialistisch werk. Daarbij verandert er veel in het online landschap. Concurrenten starten ook campagnes, de online platformen stellen continu hun algoritmes bij en de doelgroep beweegt over verschillende touchpoints.
Het is daarom essentieel om een goede partner te vinden die kan helpen bij het inrichten, monitoren en optimaliseren van deze online marketing strategie. Digital Impact heeft alle disciplines in huis en kan met vakkundig projectmanagement continu aansluiten op de behoefte van jullie organisatie.
Online marketing team.
Bij Digital Impact geloven wij in het organiseren van een hybride marketing team. Juist om de continu veranderende strategie bij te kunnen houden. Wij verzorgen alle kennis en expertise die nodig is voor succesvolle online marketing campagnes en nemen de volledige regie in het hele traject.
Met een combinatie van SEO, SEA, social ads, CRO en design specialisten richten wij onze projecten hybride in. Via gestructureerd projectmanagement en gespecialiseerde consultants, zorgen we voor een routekaart die aansluit op de strategie van jullie organisatie. We zijn continu in staat om bij te stellen op veranderende behoeftes.
Succesvol online marketing campagnes inrichten berust dus niet op één of enkele expertises, maar bestaat uit een vast en hybride team van experts. Bij Digital Impact ben je in staat om dit volledig in te kopen, van regie tot uitvoerende teams op gebied van design, data analyse en online marketing specialisaties.
Effectieve B2B online marketing strategie.
B2B online marketing richt zich op complexe, langere klantreizen met meerdere beslissers. Digital Impact focust op deze uitdagingen. Een effectieve strategie houdt rekening met de langere beslissingsprocessen in de B2B-sector. Het bieden van waardevolle informatie en het opbouwen van vertrouwen is cruciaal.
Investeer in gepersonaliseerde content die inspeelt op de behoeften van je doelgroep. Dit trekt potentiële klanten aan en overtuigt hen van de waarde van je producten of diensten. Kies de juiste kanalen zoals SEO, SEA, sociale media en contentmarketing om je doelgroep effectief te bereiken. Begrijp waar je doelgroep actief is voor optimale resultaten.
Praten over online marketing?
- Geheel vrijblijvend, inhoudelijk adviesgesprek.
- Analyse & offerte binnen 2 weken
- Garantie op kwaliteit, deskundigheid en succes van het eindproduct.
- Echte specialisten in IT, strategie & marketing.
Of mail naar intake@digitalimpact.nl