Digital concept strategie, van concept naar business
Een nieuw idee, digitaal concept of digitale business propositie ontwikkelen? Dan moet je goed nadenken over je product-market offering, value-proposition en verdienmodel. Een digital concept strategie is hierin belangrijker dan ooit. De wereld van digitalisering groeit enorm en de gebruiker heeft keuze uit honderden apps en digitale tools. Hoe bedenk en ontwikkel je een succesvol digitaal product en hoe zet je een concept succesvol in de markt? Dat zijn vragen waar onze consultants de antwoorden op kennen. En zo niet, dan verzinnen we samen nieuwe antwoorden.
- Kennis van concept ontwikkeling
- Ruim 16 jaar ervaring
- Onafhankelijk geselecteerd tot één van NL's beste agencies
Digital concept strategie. Een idee succesvol maken.
Een digitaal concept kan worden gezien als een voor jullie organisatie of de markt vernieuwend, disruptief idee dat als een digitaal product wordt aangeboden. De essentie van het concept is vaak om hier via een verdienmodel geld mee te verdienen, maar een concept kan ook een digitale service zijn die op een creatieve manier een probleem oplost of service levert.
Alles begint bij een goed idee. Iedereen heeft het wel eens; dat volgende “miljoenen idee”. Maar zo makkelijk is dat nog niet. Alles valt samen met een combinatie van krachtig ondernemerschap, timing, een goed uitgewerkt plan en een sterke digital concept strategie. Succesvolle digitale producten zijn in staat om juist klein en compact te starten, met goed begrip van de doelgroep. Maar ze zijn ook ingericht om snel stappen te zetten en schaalbaar te zijn, met een goede go-to-market strategie en een duidelijke strategie op het verdienmodel.
Digital Impact heeft ruime ervaring bij het begeleiden van organisaties - nieuw en bestaand - bij het bedenken van vernieuwende digitale verdienmodellen of online concepten. Onze strategen helpen organisaties om zichzelf deels of geheel opnieuw uit te vinden door te transformeren naar digital first organisaties, met een digitaal georiënteerd verdienmodel in het hart. Zo houden we onze klanten weerbaar en daadkrachtig voor de snelle ontwikkelingen van digitalisering.
Een idee of concept, maar geen idee hoe nu verder?
Neem contact op voor een vrijblijvende intake met een van onze strategen.
- Onze samenwerkingen werken het meest effectief vanaf een investering van 150.000 euro.
- Probeer eerst een diepgaand concept uit te werken met een duidelijk verdienmodel.
- Denk na over de behoefte van de doelgroep.
- Doe onderzoek naar het concept. Bestaan er alternatieven en waarom zijn deze wel of niet succesvol?
Verdienmodellen van een digitaal product.
Een succesvol digitaal product werkt meestal door een competitief verdienmodel dat aansluit op de behoeften van alle stakeholders. Soms wordt ervoor gekozen om eerst een deel van de gebruikers niet te laten betalen, om zo tractie te creëren voor het concept. Een digitaal concept heeft dan ook een lange adem nodig en er wordt vaak niet direct geld verdient. Dit zijn enkele verdienmodellen:
- Abonnementsmodel: Maandelijkse of jaarlijkse betalingen voor toegang tot de software.
- Freemium: Basisfunctionaliteiten gratis, met betaalde upgrades voor extra functies.
- Pay-per-use: Kosten gebaseerd op gebruiksintensiteit of aantal transacties.
- Enterprise Licensing: Grote bedrijven betalen voor een licentie met aangepaste voorwaarden en ondersteuning.
Wij helpen met
Praten over digital concept strategie?
- Geheel vrijblijvend, inhoudelijk adviesgesprek.
- Analyse & offerte binnen 2 weken
- Garantie op kwaliteit, deskundigheid en succes van het eindproduct.
- Echte specialisten in IT, strategie & marketing.
Of mail naar intake@digitalimpact.nl