Efficiënt en transparant: Het nieuwe standaard voor SCL Rotterdam
De uitdaging
SCL Rotterdam zag hun dagelijkse processen vastlopen door software die niet meer voldeed. Medewerkers werkten noodgedwongen met Excel-documenten, wat tijd opslokte en workflows verstoorde. Zonder centraal klantportaal ontbrak het bovendien aan transparantie en directe communicatie, waardoor klanten steeds vaker achter informatie aan moesten. SCL stond voor een duidelijke uitdaging: hun digitale systemen vernieuwen om zowel interne processen als klantbeleving te verbeteren.
De oplossing
Digital Impact en SCL Rotterdam kwamen snel tot de kern: een compleet nieuwe website met geïntegreerd klantportaal was essentieel om de knelpunten aan te pakken. Dit nieuwe platform verbetert niet alleen de digitale aanwezigheid van SCL, maar stroomlijnt ook hun werkprocessen. Door interne workflows te digitaliseren en klanten direct toegang te geven tot actuele informatie, biedt het platform SCL nieuwe kansen om efficiënter te werken en de klantbeleving sterk te verbeteren.
Digitale oplossing voor logistiek
Hoe geef je een toonaangevend logistiek bedrijf als SCL Rotterdam een digitale oplossing die écht werkt? Het team van SCL zat vast in inefficiënte processen, met een wildgroei aan Excel-documenten en alternatieve werkwijzen, simpelweg omdat de bestaande software niet voldeed. Dit leidde tot tijdverlies en gebrekkige klantinformatie. Samen met SCL ontwikkelden wij een nieuw platform dat deze knelpunten aanpakt: een website en klantportaal die workflows stroomlijnen en klanten meer inzicht en transparantie bieden.
Volledige transparantie en inzicht
Het klantportaal biedt volledige transparantie: klanten kunnen eenvoudig hun lopende en afgeronde zaken inzien, zoals import status, voertuiggegevens en facturen. Ook kunnen documenten gedeeld worden en is er ruimte voor upselling, waardoor de klantbeleving wordt versterkt.
Frisse huisstijl, duidelijke doelgroepen
De nieuwe huisstijl van SCL onderscheid duidelijk tussen particuliere en zakelijke klanten, met een frisse blauwe stijl voor particulieren en een krachtige rode voor zakelijke klanten. Het logo heeft een eigentijdse uitstraling gekregen en door het gebruik van video en fotografie komt de website nu echt tot leven voor de doelgroep.
Geïntegreerde digitale oplossing
De website van SCL is gekoppeld aan twee systemen: Odoo en Inform. De uitdaging was om deze verschillende systemen naadloos te integreren tot één efficiënt werkend geheel, zodat SCL soepel kan opereren met geoptimaliseerde processen.
De uitdaging binnen dit project zat vooral in het samenbrengen van diverse informatiebronnen tot één krachtige, overzichtelijke omgeving. Uiteindelijk is de klant tevreden en zijn wij erg trots op deze case!