Cookievoorkeuren
InstellingenIk ga akkoord

Groot in omvang, gemoedelijk in sfeer.

In 2018 werd het plan gesmeed. De ambities waren hoog, maar niet onrealistisch. Van het idee en het eerste prove of concept ging ons hart sneller kloppen. Het MVP, ontwikkeld in WordPress liep alleen tegen haar functionele beperkingen aan. Er was maatwerk online platform vereist.

Uitdaging

Collectieve communicatie naar de markt!

Peinemann heeft veel technische kennis, die is verdeeld onder verschillende dochterbedrijven. Alleen werd dit niet goed genoeg naar de markt gecommuniceerd. De uitdaging was om alle dochterbedrijven online samen te brengen onder één corporate website. Via een duidelijke navigatiestructuur en verschillende zoekfunctionaliteiten moest de gebruiker heel makkelijk kunnen bewegen door de website.

Peinemann | Digital Impact B.V.Peinemann | Neon Digital Impact B.V.

850 medewerkers van zes organisaties digitaal bij elkaar brengen.

De snelle groei van Peinemann bood ook uitdagingen. Meer en flexibel inzetbaar personeel waarmee gecommuniceerd diende te worden en een klant met een steeds uiteenlopender profiel. De website is het externe communicatiemiddel naar (potentiële) klanten en het intranet is een intern communicatiemiddel voor personeel. Op het intranet wordt door middel van nieuwsfeiten, agenda-items en een smoelenboek nieuws gedeeld.

Peinemann | Digital Impact B.V.

Peinemann Connect, het intranet voor Employee Aligment

Ook kunnen medewerkers verschillende documenten downloaden. Dit is erg handig, omdat het personeel van Peinemann tijdens drukke perioden wel met 100% kan groeien. Iedereen weet dus altijd via het intranet waar het terecht kan voor specifieke zaken.

Samen groeien en onderhouden.

De website staat, maar de organisatie blijft continu in beweging. Er moet veel worden gecommuniceerd en het marketingteam heeft altijd wel een leuk idee. Op basis van data en via doorlopende brainstormsessies houden we grip op de duurzaamheid van de website. We optimaliseren continu om de gebruikerservaring verder te verbeteren via data gedreven analyse. Ook bieden we het team van Peinemann zelf de mogelijkheid om te werken aan de website. Via modulaire landingspagina’s kunnen de marketingmedewerkers van Peinemann nu zelf pagina’s volledig naar wens opbouwen.

Samen groeien en onderhouden.

De website staat, maar de organisatie blijft continu in beweging. Er moet veel worden gecommuniceerd en het marketingteam heeft altijd wel een leuk idee. Op basis van data en via doorlopende brainstormsessies houden we grip op de duurzaamheid van de website. We optimaliseren continu om de gebruikerservaring verder te verbeteren via data gedreven analyse. Ook bieden we het team van Peinemann zelf de mogelijkheid om te werken aan de website. Via modulaire landingspagina’s kunnen de marketingmedewerkers van Peinemann nu zelf pagina’s volledig naar wens opbouwen.

6.000 bezoekers

per maand

6 merken

geïntegreerd in één corporate website.

850 medewerkers

op één intranet gecentraliseerd.

Peinemann

"Het intranet was de juiste toevoeging aan onze interne communicatie. Door de betrokken begeleiding en het vele contact is het een fijne samenwerking geworden.